Eerlijke en oprechte verhalen verbinden mensen

Goede verhalen tonen uitdagingen en overwinningen. Spreken je doelgroep aan. En laten jouw waarden zien. 

Onze werkwijze

Om tot effectieve videocampagnes en/of -series te komen doorlopen we verschillende fases: de videomarketingfase, de concept & format ontwikkelingsfase en de videoproductiefase. In de videomarketingfase ontwikkelen we de strategie waarmee we het communicatiedoel willen realiseren. Hierin bepalen we de subdoelen en de gewenste video uitingen. Daarna bepalen we in de concept en format ontwikkelingsfase hoe en waar je doelgroep het liefst aangesproken wilt wordenEn tenslotte zorgen we er in de videoproductiefase voor dat we de verhalen zo opnemen dat het uitdraagt wat je wilt vertellen en dat de video’s de verbinding met je doelgroep aangaan.

Videomarketing

Voor het bepalen van een juiste strategie kijken we op welke plek in de Customer Journey je waarde wilt toevoegen. Wat wil je vertellen? Wat is het doel van de videocampagne? Om helder inzicht hierin te krijgen gebruiken we het 3H (Hero, Hub, Hygiene) model. Gaat het om een campagne die de naamsbekendheid vergroot (Hero), of de klantbeleving verbetert bij de aanschaf van een product of dienst (Hygiene), of om het verhogen van de betrokkenheid van je doelgroep (Hub)? Met onze videomarketingstrategieën maken we een plan voor de hele costumer journey.

Concept & Format ontwikkeling

Op basis van de videomarketingstrategie bedenken we de concepten voor de video’s of de videoserie. Hiervoor werken we met het door ons ontwikkelde Refractor Model. Dit model is gebaseerd op het instrument dat een optometrist gebruikt om de ooglenssterkte te meten, de refractor. De optometrist draait hierbij aan verschillende wieltjes (parameters) om te bepalen welke glazen iemand nodig heeft. Bij het denken van een goed concept draai je aan de parameters: mediumtype, format en stijl. We finetunen het concept dusdanig dat je boodschap aansluit bij je doelgroep. En dat ze graag je video’s zien.

Videoproductie

We zijn goed in het maken van films die de passie en drijfveren van mensen laat zien. Verhalen waar mensen van genieten, geroerd door raken of om kunnen lachen door een relativerende knipoog. We verstaan de kunst om mensen op de set op hun gemak te stellen, zodat zij zichzelf zijn in de film. We spelen hierbij met de verschillende lagen die film ons biedt. Zodoende weten we een verhaal op verschillende niveaus te vertellen. Dit kan zitten in de karakters, de soundbite, de setting, een kleine oogopslag, een camerabeweging of even stilte…

Onze kracht

Storytelling

We komen tot de essentie van het verhaal en benutten de verschillende lagen van film om het verhaal te vertellen.

Human interest

Het is onze expertise om mensen zo authentiek en natuurlijk mogelijk in beeld te brengen.

Verrassend perspectief

We hebben vaak een blik die verrast. Zo inspireren en amuseren we mensen met een relativerende knipoog.