Onze visie

Merken worden uitgevers, want ze moeten hun verhaal (blijven) vertellen. Of het nu over de waarde van een merk gaat, of uitlegt hoe het nieuwe product werkt. Content is king en merken zullen steeds meer (branded) content gaan maken.

Internet verschuift van tekstuele- naar visuele (video)content en deze is dankzij de samensmelting van tv en internet straks op het grootste beeldscherm in de huiskamer te zien.

Online videocontent is echter totaal anders dan TV content. Een online videomarketing strategie is daardoor belangrijk voor merken, zelfs onmisbaar.

Wij geloven dat het vertellen van mooie, eerlijke verhalen over merken de boodschap van het merk beter overbrengt. De consument wil het verhaal zien, voelen en geloven en ze zit overal.

Onze aanpak

Wij maken films met een verhaal, met een boodschap. We kijken verder dan alleen het eindproduct. We denken mee over de strategie en over de te voeren campagne. Elk doel, elk verhaal, elke boodschap heeft zijn eigen vorm om verteld te worden. Wij zorgen er voor dat jouw wensen worden vertaald in een passende oplossing.

Ons wordt vaak gevraagd: “Kunnen jullie een bedrijfsfilm voor ons maken…” Natuurlijk kunnen we dat. Dat doen we ook met liefde en veel passie. We merken echter dat veel bedrijven en organisaties een film laten maken, op de site zetten, en gaan zitten wachten. Het gewenste effect van de video wordt hierdoor vaak niet gehaald. Om de wensen van onze klanten wel te vervullen, kijken we verder dan alleen de film. Soms blijkt namelijk dat het format van een bedrijfsfilm helemaal niet geschikt is voor het gewenste resultaat.

Wij kijken daarom eerst met de klant naar het gewenste doel en de bijhorende strategie, om vanuit daar een passend concept te bedenken. Veel video’s binnen de social media domeinen liggen vaak niet in lijn met de waarden van social media. Sociale media staan voor openheid, persoonlijk en oprecht. Bedrijven moeten hun uitingen dan ook open en oprecht maken. Authenticiteit is hierbij het sleutelwoord. Consumenten raken niet betrokken bij cijfers, weetjes of feiten. Men raakt betrokken bij verhalen. Verhalen waarbij emoties worden aangesproken.

Verhalen vertellen, storytelling, is al zo oud als de mensheid. Maar welk verhaal vertel je en hoe vertel je dat? Buro Proost helpt je daarbij. Wij ontwikkelen concepten en maken films die voor een grotere betrokkenheid van je doelgroep zorgt. Bedrijven communiceren met onze concepten een persoonlijk, open, betrouwbaar en authentiek gevoel naar hun klanten. Of dit nou door middel van een commercial, een portret of een serie is. Wij zorgen voor de juiste spotlight.

Wie zijn wij

  • Ronald van Proosdij
    Ronald van ProosdijProducent en Regisseur

    “Foto en film is geweldig om mee te observeren, maar om het beeld erachter te vangen, dat is pas fantastisch”

  • Vera Steinbusch
    Vera SteinbuschMarketing advies op projectbasis

    “Zijn wie je bent en dat consistent uitdragen in alle beeld en communicatie is een kunst, waar we je graag bij adviseren.”

  • Roland van der Velde
    Roland van der VeldeFreelance componist

    “De kracht van muziek zit hem vaak in de eenvoud”

Daarnaast werken wij vaak samen met verschillende talentvolle freelancers. Binnen ons netwerk hebben we regisseurs, cameramensen, geluidsmensen, editors en animatoren. Zodoende kunnen we voor elke klus een gespecialiseerd team samenstellen.

Klanten